Cestuju ráda!

Osobní blog o cestování

Třetí den v Istanbulu: Kadikoy a výlet na Princovy ostrovy

Další skvělý den v Istanbulu, který se velmi vydařil. Byl hodně výletní, navštívili jsme asijskou část Istanbulu čtvrť Kadikoy a Princovy ostrovy. Oboje se nám hodně líbilo a návštěvu těchto míst doporučujeme.

Istanbulská čtvrť Kadikoy

Istanbul Kadikoy

Čtvrť Kadikoy najdete na východní straně Istanbulu, v asijské části. Bospor jsme tedy ráno přepluli městskou hromadnou dopravou. Za pár korun koupíte žeton a ten je vaší vstupenkou na loď. Plavba zabrala chvilku času a tak jsme měli skvělou příležitost dát si v lodním baru černý čaj :) ten bodl, protože počasí bylo poměrně chladné a obloha bílá bez sluníčka.

Poklidná procházka a skvělý lahmacun

V Kadikoy jsme měli v plánu zdržet se do oběda a potom nasednout na loď, která odtud míří na Princovy ostrovy. Tuhle čtvrť mi doporučoval Viktor (díky!), který v Istanbulu nějakou dobu žil. A opravdu se nám tu líbilo. Představte si standardní Istanbul, ze kterého najednou zmizí turisti a všechny přihlouplé turistické obchůdky a atrakce. Tak to je Kadikoy. Jen super kavárničky, hezká náměstíčka, spoustu fajn míst na jídlo a k tomu zajímavé obchůdky i trhy. Po ránu (byli jsme tu v 9) tu bylo tedy extra mrtvo.

Dali jsme si kávu a zašli si na brzký oběd do dvou skvělých míst. První mi doporučil Viktor, dělají tam rychlou istanbulskou pizzu s masem – lahmacun, stačí sednout si ven na barovou stoličku a pozorovat pány, jak se u pece činí. Bylo to tak dobré!

Jak se dělá lahmacun

Příprava lahmacunu

Tenounké těsto a navrch skvěle ochucená masová směs, plus čerstvé bylinky a citron. A hned o kousek vedle se nám moc líbila místní tradiční lokanta, tedy typická jídelna, kde denně navaří a vy si vybíráte podle toho co se vám líbí nejvíc. Najedli jsme se výborně a tak jsme mohli v klidu vyplout za dobrodružstvím na Princovy ostrovy.

Lahmacun

Lahmacun, turecká „pizza“

Výlet na Princovy ostrovy: Büyükada

Princovy ostrovy

Na ostrovy se jezdí docela hodně, vyjíždí tam hodně i místňáci. Místo je to příjemné, nabízí mnoho možností rekreace. Pěkná příroda, oblázkové plážičky a vily jak z pohádky. K tomu žádná auta, zato spousta povozů s koňmi. Lodí jste na ostrovech cca po hodině, záleží na který ostrov míříte. My jeli na ten největší, Büyükada. Celkem jsou tu čtyři větší a pět menších ostrůvků, většinu z nich jsme viděli z lodi, při zastávkách v jejich přístavech. Po celou cestu nás provázeli rackové, všichni je krmili. Na lodi se roznášelo různé drobné občerstvení a tak jsme zase měli simit s ayranem. V cíli jsme si rychle prohlédli okolí přístavu a zakotvili na trávě, kde jsme si chtěli trochu odpočinout před procházkou. Vyrušilo nás jenom kotě, které mělo potřebu kousat nejdřív Martina a potom aspoň naší brašnu s foťákem.

Měli jsme v plánu vyrazit do půlky ostrova, kde měl být křesťanský klášter a cestou pěkná příroda. Cestou jsme obdivovali celou řadu krásných vil a já dostala velkou alergii na projíždějící koně. Další zastávku jsme měli v borovicovém lesíčku, kde jsme posvačili. Příroda nám tu připomínala něco mezi českou a chorvatskou.

Vila

Ke klášteru sv. Jiří (což byl spíš takový menší kostelík) to byla procházka se zastavováním asi tak na hodinu (4,5 km), ke konci hodně stoupání a pěkných výhledů až do Istanbulu, který je vlastně poměrně nedaleko. Kostelík leží na kopci a má velmi pěknou atmosféru. Pro Turky je zvláštní tím, že je křesťanský a najdete tam spoustu obrazů se svatými, což v mešitách nemají. Jde o křesťanský klášter, přesněji řečeno řecký, ortodoxní. Seběhli jsme kopec zpět a v přístavu byli poměrně brzy. Chytli jsme zrovna nějakou rychlou loď, která nezastavovala na žádných ostrovech a jela přímo do Kadikoy, což se hodilo.

Snímek obrazovky 2015-09-23 v 20.21.24

Naše cesta od přístavu ke klášteru

Zpátky na večeři do Kadikoy!

A protože se nám v Kadikoy hodně líbilo, rozhodli jsme se tam zastavit ještě při zpáteční cestě na večeři. Večer čvrť opravdu pěkně ožívá, je tu spousta pouličních krámků a ochutnávat můžete hromady street foodu. Toho jsme využili a ochutnávali všechno možné. Mezi to nejlepší patřil borek (listové těsto plněné různými náplněmi), mušlový špíz a jahodový dezert, jahody tu všude mají i když teprve začíná květen, sezonu tu mají dřív.

Byl to krásný a pestrý den. Jsem rádi, že jsme obě místa navštívili. Ve výsledku se nám Kadikoy líbila víc, než okolí hlavních turistických památek. Princovy ostrovy jsou hezkým výletem, když si chcete odpočinout od ruchu Istanbulské metropole. Hlavní ostrov Buyukada je hodně turistický (= více lidí a drahé atrakce), možná za zkoušku stojí i ty ostatní.

<< Předchozí den (hlavní památky a Grand bazar)