První den na Bali přinesl pletku s policajty a spoustu spořádaného smaženého banánu. Oproti tomu den druhý pozorování surfařů v oblasti Uluwatu a taky nádherné koupání v moři.

Pokuta a noční výlet na Pura Luhur Uluwatu

1. den na Bali

Z letiště jsme vyrazili na vypůjčeném skůtru směr jih, na polostrov k Uluwatu. Měli jsme v plánu  koupit pro mě helmu, ale než jsme to stihli udělat, už nás odchytl mladý policajt a s omluvou v tváři nás prosil, ať jedem s ním a že nám bude muset dát pokutu. Přispěli jsme tak na velkou policejní party, která probíhala v policejní budce. Popcorn, pivko. Pokuta usmlouvaná o polovinu.

Pura Luhur Uluwatu

Ubytovali jsme se v Pecatu guesthousu, pár kilometrů od Uluwatu. V oblasti, která je proslulá surfováním a také mořským chrámem na útesech. Přejedli jsme se smaženého banánu koupeného ve stánku na ulici a vyrazili se provětrat k chrámu. Chrám Pura Luhur Uluwatu postavili v 11. století na ochranu před zlými duchy. Byla noc a nikde ani noha, což mi bylo moc příjemné. Cestou jsme potkali kraby, hlemýždě a jiné noční živočichy. U chrámu jsme si sedli a pozorovali hvězdy, v životě jsem ještě tolik hvězd neviděla, překrásné. A jo, velký vůz mají opačně. I když nebylo vidět moře, slyšeli jsme obrovský příboj. Ve dne by chrám a jeho okolí jistě působilo zcela opačně. Přeplněné turisty a navíc samé drzé opice.

Uluwatu, surfaři a pláže

2. den na Bali

Jih ostrova je velmi pěkný  na surfování a koupání. Najdete tu hromadu pláží. Často se k nim schází po strmých schůdcích vytesaných do kamene a pláže jsou přístupné skrz skály a jeskyně. Snadno narazíte na netopýry.

Pláž Uluwatu

Na pláži Uluwatu můžete při popíjení kokosového mléka pozorovat surfaře. Padang Padang beach stojí taky za návštěvu, když popojdete kus dál, můžete se koupat téměř o samotě. A tak konečně přišla ta chvíle, kdy jsem odhalila svoje bílé tělo natřené neprůhledným Alnatura opalovacím krémem, který se mě nepustil ani ve sprše po mytí mýdlem. Voda v moři byla nádherně teplá. Zůstali jsme tu ale ostražití a věci si pořádně přivázali ke stromům. Opice jsou totiž nenechavé a umí dealovat mobily a jiné kradené věci výměnou za banány. Jestli je to vážně pravda nevím, ale viděla jsem tady, jak opice číhají na útesu u pláže a když pod nimi procházeli turisté, natahovaly se pro jejich čepice a brýle.

Jak chutná banán

Výbornou zastávkou byl nákup banánů u jednoho místího pouličního krámečku. Pán nám ukázal různé druhy banánů a dal ochutnat. Měl jich tam přibližně 8 druhů, od velkých zelených na smažení až po úplně malinké. Chuť banánů v Indonésii je dokonalá, protože tady banány trhají zralé. Dojde vám, že v Čechách vlastně vůbec nevíme, jak banán přirozeně chutná . Banány jsme kupovali často, slouží jako ideální svačina při výletech a ve chvíli, kdy opice útočí vám  po předhození banánu dají pokoj.

Nákup banánů na Bali

Ubytování za hubičku na samotě u černé pláže

Třetí den večer jsme vyrazili směr západ. Opustili jsme poloostrov, úspěšně obkroužili přelidněnou Kuta beach i Denpasar. Dali si večeři na ulici u stánku se smaženým kuřetem, ochutnali prvně durman. Poté jsme dojeli džunglí kamsi do neznáma. Po vyjednávání o ceně jsme se ubytovali v bungalovech Soka Indah.

Večeře při cestě

>> Pokračování 3. – 4. den

>> Bali informace a shrnutí příspěvků